IDEA

REDAKCJA

NUMERY

WSKAZÓWKI

LISTA RECENZENTÓW
I PROCEDURA RECENZOWANIA


KONTAKT





Marlena Jabłońska - Komunikacja społeczna i public relations w archiwach. Zarys problematyki badawczej


Komunikacja społeczna i public relations w archiwach to nowy problem badawczy zarówno w obszarze archiwoznawstwa jak i samej komunikacji czy dynamicznie się rozwijającego public relations. Problem ten jest świadectwem zmieniającej się rzeczywistości, efektem podejmowania przez archiwa określonych działań promocyjnych i rosnącej świadomości społecznej. Badania prowadzone nad tym zagadnieniem mają na celu zwrócenie uwagi środowiska na kłopoty komunikacyjne istniejące w archiwach różnych szczebli i to zarówno komunikacji wewnątrz instytucji jak i na zewnątrz, wskazanie obszarów szczególnie trudnych i zupełnie niezagospodarowanych, zwrócenie uwagi na znaczenie procesu komunikacji w budowaniu wizerunku archiwum jako przyjaznej instytucji użyteczności publicznej o charakterze nie tylko urzędniczym ale przede wszystkim naukowym. Badania te mają również wskazać wykorzystywane w archiwach już dzisiaj, choć nie zawsze świadomie, narzędzia public relations ukazując jednocześnie możliwości ich szerszego i koncepcyjnego, co szczególnie istotne w PR, zastosowania. Pozwolą także na porównanie działań PR podejmowanych w krajach europejskich z tymi prowadzonymi w archiwach polskich, co stworzy możliwość bezpośredniej konfrontacji różnych modeli promocji i obiektywnej oceny ich skuteczności. Wreszcie badania nad procesami komunikacji w archiwach dostarczą materiał do opracowania specjalnej strategii PR dla archiwów, strategii, która obejmowała będzie także plan działań antykryzysowych.


Copyright by Wiesław Nowosad, Robert Degen