Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji logopedycznej, która odbędzie się 2.03.2019r.
Szczegółowe informacje – jakanie.umk.pl
8. Konferencja logopedyczna
Fenomen jąkania – TERAPIA, WSPOMAGANIE, WSPARCIE
– RÓŻNE DROGI, JEDEN CEL,
która odbędzie się 2 marca 2019 r.
Organizator
Katedra Logopedii
Wydział Nauk Pedagogicznych
Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Serdecznie zapraszamy ma ósmą edycję konferencji pod wspólnym tytułem TERAPIA, WSPOMAGANIE, WSPARCIE – RÓŻNE DROGI, JEDEN CEL, która tradycyjnie organizowana
jest z okazji Dnia Logopedy, czyli pierwszą sobotę marca. Pragniemy tym przedsięwzięciem uświetnić
ten dzień, uszanować wszystkich logopedów i terapeutów mowy oraz osoby zainteresowane pracą w zakresie wspomagania i kształtowania mowy.
VIII Konferencja jest adresowana do logopedów, terapeutów, nauczycieli. Jej cel to poszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych związanych z postępowaniem z osobą jąkającą się, z niepłynnością mowy. Problem ten dotyka nie tylko dzieci, ale i osoby dorosłe, natomiast nieświadomość społeczna może wzmagać objawy tego zaburzenia mowy. Na konferencję zostali zaproszeni czołowi przedstawiciele nauki zajmujący się balbutologopedią. Osoby zainteresowane pracą opiekuńczo – wychowawczą i terapeutyczną
z dzieckiem w wieku przedszkolnym, szkolnym i osobami dorosłymi będą miały możliwość zapoznania się
z organizacją wsparcia udzielanego osobom jąkającym się oraz z praktycznym warsztatem. Zależy nam, jako organizatorom, aby umożliwić dyskurs pomiędzy teoretykami i praktykami zajmującymi się wspomaganiem osób jąkających się.
Celem konferencji jest przedstawienie współczesnych, interdyscyplinarnych poszukiwań badawczych oraz ich praktycznych zastosowań dla poprawy jakości życia osób z diagnozą jąkania i z niepłynnością mowy. Po cyklu konferencji poświęconych współpracy z lekarzami, zastosowaniu komunikacji wspomagającej i alternatywnej, osobom z zaburzeniami w rozwoju, chcemy nagłośnić problemy osób jąkających się. Planujemy zorganizować konferencję jednodniową podzieloną na trzy bloki: wykładowy, prezentacji i warsztatowy. To przedsięwzięcie ma swoje osadzenie w środowisku, o czym świadczy liczny udział logopedów, pedagogów, psychologów, lekarzy i terapeutów, którzy są stałymi uczestnikami
tej konferencji.
Liczba uczestników konferencji: 120 osób (decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń).
Szanowni Państwo, organizatorzy będą przyjmowali tylko zgłoszenia poprzez stronę konferencyjną www.jakanie.umk.pl lub wysyłając kartę zgłoszenia na adres: marta,giziewska@gmail.com
Zgłoszenia można również przysłać pocztą tradycyjną na adres: Wydział Nauk Pedagogicznych, Katedra Logopedii, 87-100 Toruń, ul. Lwowska 1 z dopiskiem 8. KONFERENCJA; telefon: (056) 611-48-45.
Kierownik naukowy:
prof. dr hab Jacek J. Błeszyński,
Komitet naukowy
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski
Prof. zw. dr hab. Tomasz Woźniak
prof. ndzw. dr hab. Irena Jaros – UŁ Łódź
prof. ndzw. dr hab. Stanisław Milewski – UG Gdańsk
prof. ndzw. dr hab. Dorota Podgórska-Janik – UKW Bydgoszcz
prof. ndzw. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska – UŚ Katowice
dr hab. Katarzyna Węsierska
dr hab. Grażyna Gunia – UP Kraków
dr hab. Renata Marciniak-Firadza UŁ Łódź
Dr Anna Walencik-Topiłko
dr Agnieszka Hamerlińska – UMK Toruń
dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Komitet naukowo-organizacyjny
prof. dr hab. Jacek J. Błeszyński – WNP UMK – przewodniczący komitetu
dr Agnieszka Hamerlińska – koordynator
mgr Marta Giziewska – sekretarz e-mail: marta.giziewska@gmail.com, telefon: (056) 611-48-45
mgr Emilia Trzcińska – sekretarz e-mail: emilia.izabela1@gmail.com, telefon: 884-782-051
Opłaty
Przewidywana opłata: tylko uczestnictwo bierne – 120* zł; osoby, które chcą wziąć udział bierny w konferencji
i opublikować swój artykuł w książce poświęconej problematyce poruszanej na konferencji (po pozytywnej recenzji) – 250 zł.
*W cenie opłaty konferencyjnej zapewniamy materiały konferencyjne, przerwy kawowe, zaświadczenie o udziale
w konferencji. Organizatorzy nie zapewniają noclegów.
Harmonogram wpłat
Wpłaty dokonane do 15.02.2019 – 120 zł (udział bierny); udział bierny + publikowanie artykułu – 250 zł
Wpłaty dokonane do 28.02.2019 – 170 zł (udział bierny): udział bierny + publikowanie artykułu – 300 zł
Numer konta:
Opłaty za uczestnictwo w konferencji winny być uiszczane przelewem bankowym na konto:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bank Millennium S.A. w Warszawie
45 1160 2202 0000 0000 3174 8579
z dopiskiem: “8. KONFERENCJA”, imię i nazwisko uczestnika konferencji.
Terminarz
Zgłoszenie udziału w konferencji – do dnia 15.02.2019 poprzez stronę www.jakanie.umk.pl lub przesyłając kartę zgłoszenia na adres: marta.giziewska@gmail.com
Przyjmowanie artykułów do druku – 31 marca 2019 (według wytycznych zamieszczonych poniżej).
Miejsce obrad: Hotel Uniwersytecki, ul. Szosa Chełmińska 83, 87-100 Toruń, Tel. 56/611-28-00
Karta zgłoszeniowa na konferencję:
Fenomen jąkania TERAPIA, WSPOMAGANIE, WSPARCIE – RÓŻNE DROGI, JEDEN CEL, Toruń, 2 marca 2019 r |
|
Imię i nazwisko | |
Tytuł (stopień) naukowy | |
Miejsce zatrudnienia | |
Telefon kontaktowy | |
Adres do korespondencji | |
Rodzaj uczestnictwa
Zaznaczyć właściwe pogrubioną czcionką |
|
Temat artykułu | |
Streszczenie w języku polskim (do 250 słów) | |
Streszczenie w języku angielskim (do 250 słów) | |
Słowa kluczowe (maksymalnie 5 ułożone alfabetycznie) | |
Dane do faktury
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani jej otrzymaniem |
Wytyczne dotyczące składu i struktury artykułów
SKŁAD:
- Objętość: maksymalnie 10 stron (1/2 arkusza wydawniczego)
- Marginesy: 2,5 cm
- Czcionka:
- Imię i nazwisko Autora/Współautora oraz Afiliacja: Times New Roman 14 pkt.
- Tytuł: Times New Roman 14 pkt. pogrubione
- Nazwy rozdziałów, podrozdziałów: Times New Roman 12 pkt. pogrubione
- Część właściwa: Times New Roman 12 pkt.
- Tabela: Times New Roman 10 pkt.
- Interlinia: 1,5
- Justowanie:
- Imię i nazwisko Autora/Współautora, Tytuł: wyśrodkowane
- Tytuły rozdziałów i podrozdziałów: wyrównanie do lewej
- Część właściwa: wyjustowane
- Odstępy:
- Imię i nazwisko Autora/Współautora, Tytuł, Tytuły rozdziałów, podrozdziałów: 12 pkt. przed
- Część właściwa: 6 pkt. Przed
- Tabela: 0 pkt.
- Wcięcia: część właściwa – wysunięcie specjalne „Pierwszy wiersz”, 1,25 cm
- Przypisy: nawiasowe np. (J. Berry, 2003, s. 12)
- Tabele: czarno-białe, bez cieniowania, umieszczone w układzie pionowym, zamieszczone
w tekście, numer oraz tytuł powyżej, objaśnienia oraz źródło poniżej, przy przenoszeniu na kolejną stronę należy powtórzyć numer, tytuł oraz nagłówek tabeli
STRUKTURA:
- Imię i nazwisko Autora i Współautora (jeśli występuje)
- Afiliacja
- Tytuł
- Abstrakt w języku Autora (maksymalnie 6 linijek)
- Słowa kluczowe w języku Autora (maksymalnie 5, w kolejności alfabetycznej)
- Abstrakt w języku angielskim wraz z podaniem autora tłumaczenia (maksymalnie 6 linijek)
- Słowa kluczowe w języku angielskim (maksymalnie 5, w kolejności alfabetycznej)
- Wstęp
- Rozdziały oraz podrozdziały (numeracja wg poniższego przykładu)
- Tytuł rozdziału pierwszego
- Tytuł rozdziału drugiego
2.1. Tytuł podrozdziału pierwszego w rozdziale drugim
itd.
- Podsumowanie (konkluzje, wnioski, zakończenie)
- Bibliografia w stylu APA-6 (APA Sixth Edition), przykład na stronie 2.
- Krótka informacja o Autorze w języku Autora (maksymalnie 2 linijki)
- Krótka informacja o Autorze w języku angielskim (maksymalnie 2 linijki)
- Kontakt wg. wzoru:
Mateusz Freit
Uliczna 24/8
24-895 Miasto
e-mail: mfreit@mailbox.com
tel. +48 659 654 489
Technika sporządzania bibliografii: [w nawiasach podano informacyjnie rodzaj publikacji]
Pozycje zwarte:
- Nikitorowicz, (1995), Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, TransHumana, Białystok. [książka jednego autora]
- Gellert, M., Nowak, K. (2008), Zespół. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. [książka wielu autorów]
- Kłoskowska, (1991), Kultury narodowe i narodowa identyfikacja: dwoistość funkcji. [W:] red. n. A. Kłoskowska, Oblicza polskości, (s. 97-112). Uniwersytet Warszawski, Warszawa. [rozdział
w książce] - Lewowicki, T. (2012), Edukacja międzykulturowa, [W:] red. n. A. Kalewicz, Encyklopedia pedagogiczna (wyd. 2, s. 15-47). PWN, Warszawa. [hasło w encyklopedii/słowniku]
- Lewowicki, T. (2012), Edukacja międzykulturowa. [W:] red. n. M. A. Kalewicz, Encyklopedia pedagogiczna (wyd. 2, s. 15-47). Źródło: www.encyklopediapwn.pl/hasla/edukacja_miedzykulturowa (dostęp: 12.04.2012). [hasło w encyklopedii/słowniku online]
Artykuły:
- Janas, W. (2008, wrzesień), Patologiczne zachowania młodzieży szkolnej. Nauczyciel, 20(7), s. 24-27. [artykuł w czasopiśmie]
- Urbaniak, (2012, kwiecień), Nowe zagrożenia. Polityka, 12(9), s. 24-25. [artykuł w czasopiśmie]
- Smyła, P. (2009, 25 maja), Trudne dziecko. Gazeta Wyborcza, s. 27 [artykuł w gazecie codziennej]
- Smyła, P. (2009, 25 maja), Trudne dziecko. Gazeta Wyborcza, s. 27. Źródło: www.twojkiosk.pl (dostęp: 12.04.2012). [artykuł w gazecie codziennej zakupionej online]
- Smyła, P. (2009, 25 maja), Trudne dziecko. Gazeta Wyborcza, Źródło: www.gazeta.pl/gw/art68_54 (dostęp: 12.04.2012). [artykuł w wydaniu elektronicznym (wydawcy) gazety codziennej]
Akty prawne:
- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej U. 2004r., Nr 64 poz. 593 [akt prawny]
- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej U. 2004r., Nr 64 poz. 593. Źródło: www.isap.sejm.gov.pl/ust_pom_spo/index.html (dostęp: 12.04.2012). [akt prawny z dostępem online]
Źródła internetowe:
- Nowak, J. Nowy regionalizm a globalizacja. Źródło: www.przeglad.uj.edu.pl/nowyregionalizm (dostęp: 12.04.2012).