Publikacje
- E.
Głowacka, I. Imańska, Sprawozdanie z sesji naukowej poświęconej
klasyfikacji
rzeczowej i opracowaniu kartografików w bibliotekach. W: Studia o
działalności
i zbiorach Biblioteki UMK. Toruñ 1985, s. 76-81
- College and
university archives. Chicago 1979. Rec.: E. G³owacka, Archeion
1986, t. 81, s. 213-216
- Thompson J.,
University library history. New York
1980. Rec.: E. Głowacka, Przegląd Biblioteczny
1986
z. 1, s. 94-96
- E.
Głowacka, J. Tondel, Cenne i rzadkie egzemplarze książki religijnej
znajdujące
się w zbiorach starych druków Biblioteki UMK w Toruniu. Cz. 1. W:
Studia o
działalności i zbiorach Biblioteki UMK. Toruń 1986, s. 161-179
- Metoda
„case study” w badaniach i dydaktyce bibliotekoznawstwa i informacji
naukowej, Przegląd Biblioteczny 1986 z. 1, s.
25-32
- Działalność
informacyjna
Biblioteki UMK. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK
t. 5. Toruń 1990, s. 86-99
- E.
Głowacka, I. Imańska, Losy absolwentów bibliotekoznawstwa UMK. W:
Studia o
działalności i zbiorach Biblioteki UMK t. 6. Toruń 1991, s. 173-183
- E.
Głowacka, J. Tondel, Cenne i rzadkie egzemplarze książki religijnej
znajdujące
się w zbiorach starych druków Biblioteki UMK w Toruniu. Cz. 2. W:
Studia o
działalności i zbiorach Biblioteki UMK t. 6. Toruń 1991, s. 137-155
- Biblioteka
uniwersytecka jako system informacyjny. W: Studia o bibliotekach i
zbiorach
polskich t. 4. Toruń 1992, s. 99-112
- Problem
funkcji informacyjnej biblioteki uniwersyteckiej. Toruń 1992, 119, (1)
s.
- Problematyka
badań
użytkowników bibliotek uniwersyteckich - nowa koncepcja na tle
dotychczasowego stanu badań, Roczniki
Biblioteczne R. 36: 1993 z. 1/2, s. 3-18
- Ujęcie
sytuacyjne na gruncie badania bibliotek,
Roczniki Biblioteczne R. 37: 1993 z. 1/2, s. 41-47
- Badania
efektywności języków informacyjno-wyszukiwawczych. W: Komputeryzacja
bibliotek.
Materiały z konferencji 24-26 maja w Toruniu. Toruń 1994, s. 209-213
- Doświadczenia
KBIN
UMK w zakresie kształcenia w dziedzinie automatyzacji. W: Komputery w
bibliotekach - Polska 94. Materiały z ogólnopolskiej konferencji SBP.
Chorzów
10-12.06. 1994. Warszawa 1994, s. 220-222
- Zarządzanie
totalne
(TQM) w bibliotekach, Bibliotekarz
1995 nr 5, s. 9-14
- Benchmarking
jako
narzędzie totalnego zarządzania jakością (TQM) w bibliotekach, Bibliotekarz 1995 nr 10, s. 15-21
- Elektroniczne
źródła
informacji, Przegląd
Informacyjno-Dokumentacyjny 1996 z. 3-4, s. 41-47
- Strategia
zarządzania totalnego (TQM) w bibliotekach, Acta
UNC. Bibliologia T. 1, 1996 z. 306, s. 7-23
- Total
Quality Management i benchmarking - systemy zarządzania w bibliotekach.
W:
Archiwistyka i bibliotekoznawstwo. Prace dedykowane prof. Bohdanowi
Ryszewskiemu. Warszawa 1997, s. 148-157
- Wpływ
rozwoju podejść jakościowych prowadzących do kompleksowego zarządzania
jakością
(TQM) na bibliotekoznawstwo i informację naukową, Acta UNC
Bibliologia T. 2-3 1998 z. 328, s. 535-551
- Problematyka
zapewniania
jakości (Quality Assurance) w bibliotekoznawstwie i informacji
naukowej, Bibliotekarz 1999 nr
1, s.
11-17
- Koncepcja
biblioteki jako „uczącej się” organizacji,
Zagadnienia Informacji Naukowej 1999 nr 2, s. 80-87
- SERVQUAL
– metoda oceny subiektywnych odczuć użytkowników w zakresie jakości
obsługi
biblioteczno-informacyjnej, AUNC,
Bibliologia T. 4, Toruń 2000, s. 335-340
- Studium
zastosowania kompleksowego zarządzania jakością (TQM) w
bibliotekoznawstwie i
informacji naukowej, Toruń 2000, 188 s.
- Kompleksowe
zarządzanie
jakością (TQM) w sferze usług biblioteczno-informacyjnych, W:
Biuletyn EBIB [dokument
elektroniczny] nr 9/2000 (16).
dostępny w Internecie: http://ebib.oss.wroc.pl/arc/e016-03.html
- Funkcje
informacyjne internetowych stron WWW bibliotek – na przykładzie witryn
polskich
bibliotek uniwersyteckich, Przegląd
Biblioteczny 2000 nr 4, s. 46-53
- „Pamięć
Świata” - program UNESCO poświęcony ochronie i udostępnieniu
najcenniejszych
zasobów bibliotek i archiwów, Bibliotekarz
2002/4, s. 19-21
- Zapewnianie
jakości
i TQM w bibliotekach, Biuletyn EBIB
[dokument elektroniczny] nr 1/2002 (30). dostępny w Internecie: http://ebib.oss.wroc.pl/2002/30/glowacka.php.
- Marketing
w bibliotece a kompleksowe zarządzanie jakością usług bibliotecznych, Przegląd Biblioteczny 2001 nr 4, s.
347-355
- Wprowadzenie
do
QA i TQM w odniesieniu do instytucji biblioteczno-informacyjnych, Bibliotekarz Podlaski 2002 nr 4, s.
102-111
- Rola
pracowników informacji w zarządzaniu wiedzą (knowledge
management) w organizacjach, Zagadnienia Informacji
Naukowej 2002 z. 4, s. 45-52
- Wskaźniki
efektywności bibliotek według normy ISO 11620. W: Standaryzacja kosztów
w
bibliotekach publicznych: Chełm-Okuninka, 19-21 września 2002 [dokument
elektroniczny] EBIB Materiały konferencyjne nr 5, 2002. dostępny w
Internecie:
http://ebib.oss.wroc.pl/matkonf/standardy/glowacka.php.
- Wpływ
nauki o organizacji i zarządzaniu na terminologię oraz badania w
dziedzinie
bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, Przegląd
Biblioteczny 2003 z. 1/2, s. 71-76
- Przegląd
ważniejszych polskich serwisów internetowych poświęconych zarządzaniu
jakością,
Bibliotekarz 2004 nr 6, s. 16-19
- Zarządzanie
Jakością
– Kultura „Uczącej Się Organizacji” – Zarządzanie Wiedzą. Próba
splatania wątków, W: Od strategii
organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001.
Materiały z
ogólnopolskiej konferencji Toruń, 17-18 czerwca 2004, Toruń 2004
[CD-ROM]
- Biblioteki
wobec nowych zadań. Praca zbiorowa pod redakcją Ewy Głowackiej. Toruń
2004
- Nowe
role specjalistów z dziedziny bibliotekoznawstwa i informacji naukowej.
W:
Biblioteki wobec nowych zadań. Praca zbiorowa pod redakcją Ewy
Głowackiej.
Toruń 2004, s. 11-24
- Przegląd
wskaźników efektywności bibliotek według normy ISO 11620. W: j. w., s.
157-167
- Zastosowanie benchmarkingu w doskonaleniu
działalności bibliotek, Zagadnienia
Naukoznawstwa 2004 nr 4, s. 765-774
- Benchmarking
w
bibliotekach, Bibliotekarz 2005 nr 2, s. 23-28
- Kompleksowe
zarządzanie
jakością (TQM). Droga doskonalenia organizacji, ABC
Jakości 2005 nr 3
- Związki
zarządzania jakością z zarządzaniem wiedzą i ich wpływ
na role bibliotekarzy, Przegląd
Biblioteczny 2005 nr 1, s. 30-39
- Elżbieta
Barbara Zybert, Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee
w
zarządzaniu biblioteką, Warszawa 2004, Rec. : Ewa Głowacka, Przegląd
Biblioteczny 2005 nr 1, s. 91-94
- Model
umiejętności zawodowych pracownika usług informacyjnych, Zagadnienia
Informacji
Naukowej, 2005 nr 1, s. 23-25
- Działalność
komitetu
ALA - Reference and User Service Association (RUSA) w zakresie
tworzenia wytycznych oraz standardów działalności bibliotekarskiej i
informacyjnej, Bibliotekarz 2005 nr 3, s. 13-15
- Kierunki
i cele badań użytkowania bibliotek uniwersyteckich na świecie w latach
1987-2000. W: Archiwa, kancelarie, zbiory.T.
1, Toruń 2005, Wydawnictwo UMK, s. 193-203
- Zastosowanie
normy
ISO 11620 w analizie funkcjonalności Biblioteki Elbląskiej. Uwagi
metodyczne, Przegląd Biblioteczny 2005 nr 4, s. 474-482
- Kultura
organizacyjna a proces zarządzania wiedzą, Przegląd Biblioteczny 2006
nr 1, s.
50-59
- PN-ISO
11620:2006 Informacja i dokumentacja
-
Wskaźniki funkcjonalności bibliotek (ISO
11620: 1998: Information and Documentation – Library Performance
Indicators)
– tłum. na jęz. polski Ewa Głowacka, Polski Komitet Normalizacji (71 s.)
- Norma
ISO 11620 w praktyce badań jakości biblioteki, W: Dobra biblioteka,
czyli jaka?
Studia i materiały. Praca zbiorowa pod red. A. Wiśniewskiej i A.
Paszko, Kraków
2006, s. 49-56
- Opinia na temat badañ
jakości funkcjonowania w Bibliotece Elbl¹skiej w ramach projektu OKO w
OKO
(fragmenty), Evaluating the research with respect to efficiency
measurement
conducted in Elbl¹g Library within the framework of EYE to EYE project
(exerpts). W
: Biblioteka Elbląska. Przeszłość i teraźniejszość. Praca zbiorowa pod
red.
Piotra Derlukiewicza, Elbląg 2006, s. 59-60, s. 154-155
- Ocena
jakości w zarządzaniu jakością bibliotek. W: Studia z informacji
naukowej i
dyscyplin pokrewnych. Prace dedykowane profesor Barbarze Stefaniak,
Katowice
Wyd. UŚ 2007, s. 217-230
- Kryteria
i wskaźniki oceny jakości europejskich internetowych serwisów
tematycznych,
Zagadnienia Informacji Naukowej 2007 nr 1, s. 3-14
- Główne
współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie,
Przegląd
Biblioteczny 2008 nr 1
- Kryteria
i wskaźniki oceny, wyboru i selekcji bibliograficznych baz danych
(2009) EBIB,
Materiały konferencyjne [online] http://www.ebib.info/content/category/4/106/89/
- Badania
i oceny jakości bibliotek. Tworzenie kultury oceny, W: Przestrzeń
informacyjna
biblioteki akademickiej. Tradycja i nowoczesność, Toruń 2009, s. 13-26
- Recenzja:
K. Materska, Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa
SBP
2007, Toruńskie Studia Bibliologiczne 2009 nr 2, s.151-154
- Ocena
wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w
badaniach
jakości bibliotek, W: Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie
informacyjnym, Warszawa SBP 2009, s. 13-22
- Narzędzia
oceny funkcjonalności usług bibliotecznych: W: Standardy biblioteczne.
Praktyka, teoria, projekty. Praca zbiorowa pod red. Mai
Wojciechowskiej, Gdańsk
2010, s. 129-138.
- Recenzja:
Forum Bibliotek Medycznych 2010 R.3 nr 1 W: Forum Bibliotek Medycznych
2010 R.3
nr 1, s. 777-778
- Nowa edycja ISO
11620:2008: Information and Documentation – Library Performance
Indicators. Analiza
przyczyn i
źródeł nowelizacji normy Przegląd Biblioteczny 2011 nr 1.
- Jakość
bibliotek cyfrowych - aspekty i kryteria oceny, e-Mentor 2011 nr 2 (39)
Powrót
|