Publikacje

  • E. Głowacka, I. Imańska, Sprawozdanie z sesji naukowej poświęconej klasyfikacji rzeczowej i opracowaniu kartografików w bibliotekach. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK. Toruñ 1985, s. 76-81
  • College and university archives. Chicago 1979. Rec.: E. G³owacka, Archeion 1986, t. 81, s. 213-216
  • Thompson J., University library history. New York 1980. Rec.: E. Głowacka, Przegląd Biblioteczny 1986 z. 1, s. 94-96
  • E. Głowacka, J. Tondel, Cenne i rzadkie egzemplarze książki religijnej znajdujące się w zbiorach starych druków Biblioteki UMK w Toruniu. Cz. 1. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK. Toruń 1986, s. 161-179
  • Metoda „case study” w badaniach i dydaktyce bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, Przegląd Biblioteczny 1986 z. 1, s. 25-32
  • Działalność informacyjna Biblioteki UMK. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK t. 5. Toruń 1990, s. 86-99
  • E. Głowacka, I. Imańska, Losy absolwentów bibliotekoznawstwa UMK. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK t. 6. Toruń 1991, s. 173-183
  • E. Głowacka, J. Tondel, Cenne i rzadkie egzemplarze książki religijnej znajdujące się w zbiorach starych druków Biblioteki UMK w Toruniu. Cz. 2. W: Studia o działalności i zbiorach Biblioteki UMK t. 6. Toruń 1991, s. 137-155
  • Biblioteka uniwersytecka jako system informacyjny. W: Studia o bibliotekach i zbiorach polskich t. 4. Toruń 1992, s. 99-112
  • Problem funkcji informacyjnej biblioteki uniwersyteckiej. Toruń 1992, 119, (1) s.
  • Problematyka badań użytkowników bibliotek uniwersyteckich - nowa koncepcja na tle dotychczasowego stanu badań, Roczniki Biblioteczne R. 36: 1993 z. 1/2, s. 3-18
  • Ujęcie sytuacyjne na gruncie badania bibliotek, Roczniki Biblioteczne R. 37: 1993 z. 1/2, s. 41-47
  • Badania efektywności języków informacyjno-wyszukiwawczych. W: Komputeryzacja bibliotek. Materiały z konferencji 24-26 maja w Toruniu. Toruń 1994, s. 209-213
  • Doświadczenia KBIN UMK w zakresie kształcenia w dziedzinie automatyzacji. W: Komputery w bibliotekach - Polska 94. Materiały z ogólnopolskiej konferencji SBP. Chorzów 10-12.06. 1994. Warszawa 1994, s. 220-222
  • Zarządzanie totalne (TQM) w bibliotekach, Bibliotekarz 1995 nr 5, s. 9-14
  • Benchmarking jako narzędzie totalnego zarządzania jakością (TQM) w bibliotekach, Bibliotekarz 1995 nr 10, s. 15-21
  • Elektroniczne źródła informacji, Przegląd Informacyjno-Dokumentacyjny 1996 z. 3-4, s. 41-47
  • Strategia zarządzania totalnego (TQM) w bibliotekach, Acta UNC. Bibliologia T. 1, 1996 z. 306, s. 7-23
  • Total Quality Management i benchmarking - systemy zarządzania w bibliotekach. W: Archiwistyka i bibliotekoznawstwo. Prace dedykowane prof. Bohdanowi Ryszewskiemu. Warszawa 1997, s. 148-157
  • Wpływ rozwoju podejść jakościowych prowadzących do kompleksowego zarządzania jakością (TQM) na bibliotekoznawstwo i informację naukową, Acta UNC Bibliologia T. 2-3 1998 z. 328, s. 535-551

  • Problematyka zapewniania jakości (Quality Assurance) w bibliotekoznawstwie i informacji naukowej, Bibliotekarz 1999 nr 1, s. 11-17
  • Koncepcja biblioteki jako „uczącej się” organizacji, Zagadnienia Informacji Naukowej 1999 nr 2, s. 80-87
  • SERVQUAL – metoda oceny subiektywnych odczuć użytkowników w zakresie jakości obsługi biblioteczno-informacyjnej, AUNC, Bibliologia T. 4, Toruń 2000, s. 335-340
  • Studium zastosowania kompleksowego zarządzania jakością (TQM) w bibliotekoznawstwie i informacji naukowej, Toruń 2000, 188 s.
  • Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) w sferze usług biblioteczno-informacyjnych, W: Biuletyn EBIB [dokument elektroniczny] nr 9/2000 (16). dostępny w Internecie: http://ebib.oss.wroc.pl/arc/e016-03.html
  • Funkcje informacyjne internetowych stron WWW bibliotek – na przykładzie witryn polskich bibliotek uniwersyteckich, Przegląd Biblioteczny 2000 nr 4, s. 46-53
  • „Pamięć Świata” - program UNESCO poświęcony ochronie i udostępnieniu najcenniejszych zasobów bibliotek i archiwów, Bibliotekarz 2002/4, s. 19-21
  • Zapewnianie jakości i TQM w bibliotekach, Biuletyn EBIB [dokument elektroniczny] nr 1/2002 (30). dostępny w Internecie: http://ebib.oss.wroc.pl/2002/30/glowacka.php.
  • Marketing w bibliotece a kompleksowe zarządzanie jakością usług bibliotecznych, Przegląd Biblioteczny 2001 nr 4, s. 347-355
  • Wprowadzenie do QA i TQM w odniesieniu do instytucji biblioteczno-informacyjnych, Bibliotekarz Podlaski 2002 nr 4, s. 102-111
  • Rola pracowników informacji w zarządzaniu wiedzą (knowledge management) w organizacjach, Zagadnienia Informacji Naukowej 2002 z. 4, s. 45-52
  • Wskaźniki efektywności bibliotek według normy ISO 11620. W: Standaryzacja kosztów w bibliotekach publicznych: Chełm-Okuninka, 19-21 września 2002 [dokument elektroniczny] EBIB Materiały konferencyjne nr 5, 2002. dostępny w Internecie: http://ebib.oss.wroc.pl/matkonf/standardy/glowacka.php.
  • Wpływ nauki o organizacji i zarządzaniu na terminologię oraz badania w dziedzinie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, Przegląd Biblioteczny 2003 z. 1/2, s. 71-76
  • Przegląd ważniejszych polskich serwisów internetowych poświęconych zarządzaniu jakością, Bibliotekarz 2004 nr 6, s. 16-19
  • Zarządzanie Jakością – Kultura „Uczącej Się Organizacji” – Zarządzanie Wiedzą. Próba splatania wątków, W: Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001. Materiały z ogólnopolskiej konferencji Toruń, 17-18 czerwca 2004, Toruń 2004 [CD-ROM]
  • Biblioteki wobec nowych zadań. Praca zbiorowa pod redakcją Ewy Głowackiej. Toruń 2004
  • Nowe role specjalistów z dziedziny bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. W: Biblioteki wobec nowych zadań. Praca zbiorowa pod redakcją Ewy Głowackiej. Toruń 2004, s. 11-24
  • Przegląd wskaźników efektywności bibliotek według normy ISO 11620. W: j. w., s. 157-167
  • Zastosowanie benchmarkingu w doskonaleniu działalności bibliotek, Zagadnienia Naukoznawstwa 2004 nr 4, s. 765-774
  • Benchmarking w bibliotekach, Bibliotekarz 2005 nr 2, s. 23-28
  • Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM). Droga doskonalenia organizacji, ABC Jakości 2005 nr 3
  • Związki zarządzania jakością z zarządzaniem wiedzą i ich wpływ   na role bibliotekarzy, Przegląd Biblioteczny 2005 nr 1, s. 30-39
  • Elżbieta Barbara Zybert, Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką, Warszawa 2004, Rec. : Ewa Głowacka, Przegląd Biblioteczny 2005 nr 1, s. 91-94
  • Model umiejętności zawodowych pracownika usług informacyjnych, Zagadnienia Informacji Naukowej, 2005 nr 1, s. 23-25
  • Działalność komitetu ALA - Reference and User Service Association (RUSA) w zakresie tworzenia wytycznych oraz standardów działalności bibliotekarskiej i informacyjnej, Bibliotekarz 2005 nr 3, s. 13-15
  • Kierunki i cele badań użytkowania bibliotek uniwersyteckich na świecie w latach 1987-2000. W: Archiwa, kancelarie, zbiory.T. 1, Toruń 2005, Wydawnictwo UMK, s. 193-203
  • Zastosowanie normy ISO 11620 w analizie funkcjonalności Biblioteki Elbląskiej. Uwagi metodyczne, Przegląd Biblioteczny 2005 nr 4, s. 474-482
  • Kultura organizacyjna a proces zarządzania wiedzą, Przegląd Biblioteczny 2006 nr 1, s. 50-59
  • PN-ISO 11620:2006   Informacja i dokumentacja - Wskaźniki funkcjonalności bibliotek (ISO 11620: 1998: Information and Documentation – Library Performance Indicators) – tłum. na jęz. polski Ewa Głowacka, Polski Komitet Normalizacji (71 s.)
  • Norma ISO 11620 w praktyce badań jakości biblioteki, W: Dobra biblioteka, czyli jaka? Studia i materiały. Praca zbiorowa pod red. A. Wiśniewskiej i A. Paszko, Kraków 2006, s. 49-56
  • Opinia na temat badañ jakości funkcjonowania w Bibliotece Elbl¹skiej w ramach projektu OKO w OKO (fragmenty), Evaluating the research with respect to efficiency measurement conducted in Elbl¹g Library within the framework of EYE to EYE project (exerpts). W : Biblioteka Elbląska. Przeszłość i teraźniejszość. Praca zbiorowa pod red. Piotra Derlukiewicza, Elbląg 2006, s. 59-60, s. 154-155
  • Ocena jakości w zarządzaniu jakością bibliotek. W: Studia z informacji naukowej i dyscyplin pokrewnych. Prace dedykowane profesor Barbarze Stefaniak, Katowice Wyd. UŚ 2007, s. 217-230
  • Kryteria i wskaźniki oceny jakości europejskich internetowych serwisów tematycznych, Zagadnienia Informacji Naukowej 2007 nr 1, s. 3-14
  • Główne współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie, Przegląd Biblioteczny 2008 nr 1
  • Kryteria i wskaźniki oceny, wyboru i selekcji bibliograficznych baz danych (2009) EBIB, Materiały konferencyjne [online] http://www.ebib.info/content/category/4/106/89/
  • Badania i oceny jakości bibliotek. Tworzenie kultury oceny, W: Przestrzeń informacyjna biblioteki akademickiej. Tradycja i nowoczesność, Toruń 2009, s. 13-26
  • Recenzja: K. Materska, Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa SBP 2007, Toruńskie Studia Bibliologiczne 2009 nr 2, s.151-154
  • Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek, W: Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym, Warszawa SBP 2009, s. 13-22
  • Narzędzia oceny funkcjonalności usług bibliotecznych: W: Standardy biblioteczne. Praktyka, teoria, projekty. Praca zbiorowa pod red. Mai Wojciechowskiej, Gdańsk 2010, s. 129-138.
  • Recenzja: Forum Bibliotek Medycznych 2010 R.3 nr 1 W: Forum Bibliotek Medycznych 2010 R.3 nr 1, s. 777-778
  • Nowa edycja ISO 11620:2008: Information and Documentation – Library Performance Indicators. Analiza przyczyn i źródeł nowelizacji normy Przegląd Biblioteczny 2011 nr 1.
  • Jakość bibliotek cyfrowych - aspekty i kryteria oceny, e-Mentor 2011 nr 2 (39)

Powrót